دریافت مجوزهای صنفی تاییدمحور به ترتیب شامل زمانبندی زیر است:
۱- ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها (بسته به متقاضی)
۲- احراز پستی (۴۸ ساعت)
۳- برای رسته‌های بهداشتی (از استعلام آنلاین برای افرادی که در سامانه سامح دارند تا ۷ روز برای افرادی که برای اولین بار برای تاییدیه‌ی بهداشت اقدام نموده‌اند)
۳- فرصت متقاضی برای تکمیل درخواست در سامانه نوین اصناف (۲۴ ساعت)
۴- فرصت اتحادیه برای بررسی مدارک (۴۸ ساعت)
۵- استعلام اماکن برای رسته‌های تاییدمحور (۷ روز)
۶- در صورتی که استعلام متقاضی منفی باشد، ۲۴ ساعت مهلت دارد تا نسبت به نتیجه استعلام اماکن ثبت اعتراض کند
۷- اماکن نتیجه استعلام مجدد را ظرف ۷ روز ارسال خواهد کرد. (در صورت رد استعلام مجدد یا رد اعتراض متقاضی، درخواست به صورت کلی رد خواهد شد)
۸- متقاضی در صورت مثبت بودن نتیجه استعلام، ۲۴ ساعت مهلت دارد نسبت به پرداخت اقدام نماید

 جمع زمان از زمان ثبت درخواست رسته‌های ثبت محور در درگاه ملی مجوزها تا زمان صدور :

 ۱۳ الی ۲۸ روز

 در صورتی که متقاضی مباشر الزامی باشد (بدلیل داشتن پروانه فعال)، از ۲۴ ساعت تا ۷ روز بابت استعلام اماکن اضافه خواهد شد که به نوع رسته بستگی دارد. در صورت رد استعلام اماکن برای مباشر نیز یکبار امکان اعتراض وجود دارد.

 در صورت منفی شدن نتیجه‌ی اعتراض به استعلام اماکن، درخواست به طور کلی رد و متقاضی می‌بایست مجددا در درگاه ملی مجوزها درخواست ثبت نماید.

 لطفا زمانبندی مذکور را به کلیه‌ی متقاضیان اخذ پروانه کسب اطلاع‌رسانی نمایید. برخی از متقاضیان بدون اطلاع از زمانبندی مذکور، انتظار صدور آنی پروانه کسب دارند و در این مسیر، تصور این است که اتحادیه می‌بایست اقدام به صدور پروانه کسب نماید. در حالی‌که در این فرایند، بخشی از زمانبندی مربوط به استعلامات (احراز پستی و اماکن) و بخشی از آن به خود متقاضی (تکمیل درخواست، ثبت اعتراض به اماکن و پرداخت هزینه صدور) مرتبط است و اتحادیه‌های صنفی صرفا ۴۸ ساعت زمان برای بررسی مدارک دارند.

توسط epvtehran

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *